Pirmieji automatai datuojami dar Senovės Graikijos laikotarpiu, vėliau musulmoniškuose kraštuose VIIa. konstruojamos vėjo valdomos animalistinės skulptūros, al - Jazari aprašė mechaninį orkestrą, kinai turi šaltinių apie tigrų formos automatus. Europoje tai itin išpopuliarėja Renesanso laikotarpiu: laikrodžiai, pneumatinės bei hidraulinės skulpūros sodams, žmogaus figūrą ir judesius kartojantys automatai, mechaniniai žaislai. XVIIIa. Jacques de Vaucanson sukuria fleitininką, kaip pirmą sėkmingą biomechaninį įrenginį, kuris peržengia žaislų klasę, taip pat 'virškinančią' antį. Tuo metu taip pat dirbo vienas žymiausių automatų kūrėjų Pierre Jaquet-Droz kartu su Henri Maillardet, kurie pardavinėjo sudėtingų konstrukcijų išvažiuojančias laikrodžių kompozicijas, mechaninius paukščius, rašančias, muzikuojančias žmogaus figūras. XIXa. susidomėjimas automatais itin išaugo ir kūrėsi daugybė juos gaminančių firmų. Nepaisant elektroninės revoliucijos, vis dar egzistuoja grynai mechaninių automatų entuziastų, kaip kad automatinio kabareto teatras Didžiojoje Britanijoje ar individualūs projektai (J. Monestier'o laikrodis 'Laiko gynėjas', A. Ganson' o kinetinės skulptūros ir t.t.). Kai kurie iš automatų turi savyje inkorporuotą garsą arba girdimas efektas gali būti pagrindiniu jo tikslu (pvz. muzikinės dėžutės). Trumpa istorija.
Sound automata projektas, ekspermentuojantis su kasdienių objektų komponavimu į mechanizuotus garsinius automatus. Daug nuorodų apie automatų istorinius ir šiuolaikinius projektus.
Garsai:
Automatinio kabareto teatras:
Vaizdai:
Būgnų ir varpelių automatas Hidrauliniai vargonai - hidraulofonas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą